poniedziałek, 25 kwietnia 2016

PRZEPIS NA CHLEBEK BEZGLUTENOWY


CHLEBEK DLA OSÓB Z NIETOLERANCJĄ GLUTENU


Długo nie mogłam dostać nigdzie mąki gryczanej i w końcu się udało dlatego zrobiłam chleb bezglutenowy i postanowiłam się podzielić przepisem.
 Zainspirowana przepisem koleżanki dodałam to i owo i jest :)

Bardzo szybki w przygotowaniu pieczemy go 45 minut.
Przepis podany jest na dwie podłużne blaszki wtedy wyjdzie niższy czyli mniejszy albo na jedną podłużną blaszkę. Moja blacha mierzy : 31 cm długości .

Produkty:

  • Mąka gryczana 600 gram
  • Mąka ziemniaczana 50 gram
  • Mąka ryżowa pół szklanki 
  • Otręby gryczane 2 łyżki stołowe
  • Soda  oczyszczona 1 mała  łyżeczka
  • 0,5 litra ciepłej wody przegotowanej
  • 1 łyżeczka soli himalajskiej
  • 1 łyżka stołowa oleju kokosowego
  • Banan jedna sztuka
  • Pestki dyni
  • Siemię lniane
  • Sezam
  • Amarantus 2 łyżki stołowe
  • Pestki słonecznika

Przygotowanie:

Do miski wsypujemy mąki, sodę, otręby, wodę i banana wcześniej ugniecionego widelcem, olej kokosowy i sól - rozrabiamy czyli łączymy składniki. Następnie wsypujemy wszystkie pestki i ziarna i łączymy znów. Blachę smarujemy rozpuszczonym  olejem kokosowym lub wykładamy papierem do pieczenia jak to woli :). Chleb z wierzchu także smarowałam olejem kokosowym żeby się ładnie zarumienił.  Pieczemy w 200 stopniach przez pierwsze 15 minut potem zmniejszamy do 180 stopni na termoobiegu czas pieczenia 45 minut sprawdzamy nożem czy upieczone :).

Efekt:
Chleb jest bardzo chrupiący po upieczeniu i od razu dobrze się kroi.




Życzę smacznego zdrowego chlebka:).

ZAPRASZAM TAKŻE NA MÓJ KANAŁ GDZIE OPOWIADAM JAK SIĘ ŻYWIĘ I JAK  PRZEBRNĘŁAM PRZEZ DIETĘ WARZYWNO-OWOCOWĄ I Z JAKIMI EFEKTAMI :)







4 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś się usunęło:) olej kokosowy nierafinowany tak? Pokażesz jaki używasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. olej kokosowy nierafinowany używam z tej firmy 100 % virgin
      https://www.cosdlazdrowia.pl/

      Usuń
  3. Tak . Olej nierafiowany. W sklepach ze zdrową żywnością można kupić

    OdpowiedzUsuń