wtorek, 7 czerwca 2016

WŁAŚCIWOŚCI KIWI - JEŚĆ NA DIECIE CZY NIE ?


KIWI  ZIELONE  BOGACTWO 

Zapraszamy do grupy wsparcia na FB na poście Warzywno-owocowym wystarczy klinknąć tu:)

KIWI - czyli owoc aktinidi, drzewiastych pnączy z rodziny aktinidiowatych. Występuje w klimacie umiarkowanym. Owoce (jagody) są spożywane na surowo. Można je spożywać w całości, razem ze skórką, która jest bogatym źródłem witamin.

WIĘKSZOŚĆ Z NAS ZASTANAWIA SIĘ CO MA W SOBIE TEN OWOC ? 

MIANOWICIE:
Kiwi to bomba witaminowa oraz bogactwo fitosubstytucji, które wzmacniają nasz układ odpornościowy. Króluje w nim witamina C, która jest silnym przeciwutleniaczem chroniącym nasz organizm przed infekcjami. Wzmacnia też naczynia krwionośne i chroni przed zaćmą Poza tym to doskonałe źródło potasu - pierwiastka od którego zależy prawidłowa praca serca i ciśnienie krwi. 
Zawarty w nim błonnik wspomaga pracę układu pokarmowego oraz reguluje cukier we krwi.
Redukuje również cholesterol, który jest przyczyną wielu chorób układu krążenia.
Błonnik działa jak naturalny "zmiatacz", czyszcząc organizm z toksyn.
Kwas chlorogenowy, który też znajdziemy w kiwi, to silny przeciwutleniacz, który chroni przed nowotworami.
Luteina - karotenoid redukujący zagrożenie zaćmą.

Po kiwi warto sięgnąć po sytym, ciężkostrawnym jedzeniu, zwłaszcza bogatym w białko (mięso lub nabiał). Kiwi zawiera enzym, który ułatwia trawienie białek i zmniejsza uczycie przejedzenia i dyskomfortu po posiłku.

WITAMINY :
  • Witamina C
  • Tiamina
  • Niacyna
  • Witamina B6
  • Kwas foliowy
  • Witamina A
  • Witamina E
  • Witamina K

  • 1 kiwi zawiera więcej niż 100 % dziennej dawki witaminy C- 
PODAWAĆ DZIECIOM W CHOROBACH I SOBIE TAKŻE :)
  •  38% dziennej dawki witaminy K

 MINERAŁY:
  •  wapń
  •  żelazo
  •  magnez
  •  potas
  • fosfor
  • sód
  • cynk

INFORMACJE DLA POSTUJĄCYCH NA DIECIE WARZYWNO-OWOCOWEJ:
Średni Owoc:
  • Białko  - 0,7 g
  • 42 kcal 
  • Średni indeks glikemiczny - 50 
  • Zawiera 2 razy mniej niż jedno jabłko
  • 3 g błonnika. 

CIEKAWOSTKI !
3 OWOCE KIWI POMAGAJĄ PRZY CHOROBIE WIEŃCOWEJ- NAJNOWSZE BADANIA NAUKOWE TAK MÓWIĄ:) .

           Kupując KIWI wybieramy owoce twarde i pozbawione przebarwień. Aby sprawdzić , czy Kiwi jest dojrzałe należy owoc lekko nacisnąć palcem - jeśli ustąpi jest w sam raz do jedzenia. :)

Kiwi trzymane w lodówce zachowują świeżość nawet przez 4 tygodnie.

              Kiwi lepiej nie dodawać do galaretek. Zawarte w nim enzymy sprawią, że nie stężeje.

Kiwi można ostrożnie wprowadzać do diety dziecka po ukończeniu przez niego pierwszego roku życia.

UWAGA : Alergicy
Alergia na kiwi objawia się jako zespół alergii jamy ustnej (pojawiający się świąd i obrzęk języka, gardła, ust i jamy ustnej ).
Kiwi może powodować również uczulenie u osób uczulonych na lateks.

12 komentarzy:

  1. a średni owoc czego zawiera 2 razy mniej niż jabłko?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dorotko, proszę uzupełnij wpis 'co zawiera średni owoc' ... 2 razy mniej niż jabłko ...
    Bardzo ciekawy opis kiwi. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  3. Próbował ktoś wyciskać kiwi w wyciskarce? Zastanawiam się, czy się nada bo bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
  4. ja wrzucam całe ze skórką ;] lubię mocno kwaśne ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie masz później tych włosków ze skórki w soku? Ciekawe, czy moj leciwy sprzęt sobie z tym poradzi :)

      Usuń
    2. no własnkie nie mam ;D
      a jaki ten twoj sprzet >?

      Usuń
    3. A jakiś staroć kupiony kilka lat temu. Mocno się już zacina, otwór jest dość mały i czyszczenie uciążliwe. Coraz częściej mam ochotę zmienić na coś lepszego.

      Usuń
  5. u nas muke !
    jest świetna, wygodna, cicha, sprawna
    i cena mnie przekonała

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaką metodą jecie kiwi? Jest co najmniej kilka. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pamiętajcie, żeby zawsze umyć zęby po tym, jak zjecie kiwi. Duża ilość kwasów sprawia, że szybciej niszczy się szkliwo.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiwi jak najbardziej tak! Moim zdaniem świetny dodatek do diet.

    OdpowiedzUsuń