Kod

wtorek, 7 czerwca 2016

WŁAŚCIWOŚCI KIWI - JEŚĆ NA DIECIE CZY NIE ?


KIWI  ZIELONE  BOGACTWO 

Zapraszamy do grupy wsparcia na FB na poście Warzywno-owocowym wystarczy klinknąć tu:)

KIWI - czyli owoc aktinidi, drzewiastych pnączy z rodziny aktinidiowatych. Występuje w klimacie umiarkowanym. Owoce (jagody) są spożywane na surowo. Można je spożywać w całości, razem ze skórką, która jest bogatym źródłem witamin.

WIĘKSZOŚĆ Z NAS ZASTANAWIA SIĘ CO MA W SOBIE TEN OWOC ? 

MIANOWICIE:
Kiwi to bomba witaminowa oraz bogactwo fitosubstytucji, które wzmacniają nasz układ odpornościowy. Króluje w nim witamina C, która jest silnym przeciwutleniaczem chroniącym nasz organizm przed infekcjami. Wzmacnia też naczynia krwionośne i chroni przed zaćmą Poza tym to doskonałe źródło potasu - pierwiastka od którego zależy prawidłowa praca serca i ciśnienie krwi. 
Zawarty w nim błonnik wspomaga pracę układu pokarmowego oraz reguluje cukier we krwi.
Redukuje również cholesterol, który jest przyczyną wielu chorób układu krążenia.
Błonnik działa jak naturalny "zmiatacz", czyszcząc organizm z toksyn.
Kwas chlorogenowy, który też znajdziemy w kiwi, to silny przeciwutleniacz, który chroni przed nowotworami.
Luteina - karotenoid redukujący zagrożenie zaćmą.

Po kiwi warto sięgnąć po sytym, ciężkostrawnym jedzeniu, zwłaszcza bogatym w białko (mięso lub nabiał). Kiwi zawiera enzym, który ułatwia trawienie białek i zmniejsza uczycie przejedzenia i dyskomfortu po posiłku.

WITAMINY :
  • Witamina C
  • Tiamina
  • Niacyna
  • Witamina B6
  • Kwas foliowy
  • Witamina A
  • Witamina E
  • Witamina K

  • 1 kiwi zawiera więcej niż 100 % dziennej dawki witaminy C- 
PODAWAĆ DZIECIOM W CHOROBACH I SOBIE TAKŻE :)
  •  38% dziennej dawki witaminy K

 MINERAŁY:
  •  wapń
  •  żelazo
  •  magnez
  •  potas
  • fosfor
  • sód
  • cynk

INFORMACJE DLA POSTUJĄCYCH NA DIECIE WARZYWNO-OWOCOWEJ:
Średni Owoc:
  • Białko  - 0,7 g
  • 42 kcal 
  • Średni indeks glikemiczny - 50 
  • Zawiera 2 razy mniej niż jedno jabłko
  • 3 g błonnika. 

CIEKAWOSTKI !
3 OWOCE KIWI POMAGAJĄ PRZY CHOROBIE WIEŃCOWEJ- NAJNOWSZE BADANIA NAUKOWE TAK MÓWIĄ:) .

           Kupując KIWI wybieramy owoce twarde i pozbawione przebarwień. Aby sprawdzić , czy Kiwi jest dojrzałe należy owoc lekko nacisnąć palcem - jeśli ustąpi jest w sam raz do jedzenia. :)

Kiwi trzymane w lodówce zachowują świeżość nawet przez 4 tygodnie.

              Kiwi lepiej nie dodawać do galaretek. Zawarte w nim enzymy sprawią, że nie stężeje.

Kiwi można ostrożnie wprowadzać do diety dziecka po ukończeniu przez niego pierwszego roku życia.

UWAGA : Alergicy
Alergia na kiwi objawia się jako zespół alergii jamy ustnej (pojawiający się świąd i obrzęk języka, gardła, ust i jamy ustnej ).
Kiwi może powodować również uczulenie u osób uczulonych na lateks.

9 komentarzy:

  1. a średni owoc czego zawiera 2 razy mniej niż jabłko?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dorotko, proszę uzupełnij wpis 'co zawiera średni owoc' ... 2 razy mniej niż jabłko ...
    Bardzo ciekawy opis kiwi. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  3. Próbował ktoś wyciskać kiwi w wyciskarce? Zastanawiam się, czy się nada bo bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
  4. ja wrzucam całe ze skórką ;] lubię mocno kwaśne ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie masz później tych włosków ze skórki w soku? Ciekawe, czy moj leciwy sprzęt sobie z tym poradzi :)

      Usuń
    2. no własnkie nie mam ;D
      a jaki ten twoj sprzet >?

      Usuń
    3. A jakiś staroć kupiony kilka lat temu. Mocno się już zacina, otwór jest dość mały i czyszczenie uciążliwe. Coraz częściej mam ochotę zmienić na coś lepszego.

      Usuń
  5. u nas muke !
    jest świetna, wygodna, cicha, sprawna
    i cena mnie przekonała

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaką metodą jecie kiwi? Jest co najmniej kilka. ;)

    OdpowiedzUsuń